Fotografia produktowa, czyli jak zrobić dobre zdjęcia sprzedawanych produktów?

Nie jest łatwo zrobić dobre zdjęcie produktowe na aukcję sprzedażową. A to ono w dużej mierze decyduje o zainteresowaniu klienta daną ofertą. Warto więc poświęcić chwilę, aby nauczyć się podstawowych zasad fotografii produktowej. O czym należy pamiętać?
Fotografia produktowa - akcesoria i techniki ułatwiające prace
Istnieje kilka sposobów na to, aby fotografowany produkt wyglądał jednocześnie pięknie i realistycznie. Podstawowym czynnikiem decydującym o tym fakcie jest światło. Odpowiednio padające potrafi sprawić, że nawet najzwyklejszy produkt poruszy emocje potencjalnych klientów i skłoni ich do zakupu. Można do tego wykorzystać lampy błyskowe - ustawione w odpowiednich miejscach i pod odpowiednim kątem - a także parasolki rozpraszające światło. Należy jednak pamiętać, że te ostatnie sprawdzą się tylko przy fotografowaniu matowych przedmiotów.
Fotografia produktowa wymaga także wyobraźni. Przedmioty uchwycone w ciekawych kompozycjach, z delikatną zabawą światłem i uchwyceniem detali będą świetnie sprzedawały. Istotne jest również tło. Najlepiej, aby było białe, ewentualnie w jasnym kolorze. Można do tego wykorzystać duże brystole papieru, a nawet biały stół i białą ścianę. Ciekawe efekty uzyskamy stosując szybę, na której stawiamy produkt. Odbicie stworzy przestrzenny efekt i z pewnością przyciągnie uwagę, wzbudzając odpowiednie emocje u klientów.
Fotografia produktowa Warszawa, czyli gdzie szukać specjalistów?
Fotografowanie przedmiotów na sprzedaż samodzielnie w domu sprawdzi się dla nielicznych, którzy od czasu do czasu wystawiają coś na aukcjach sprzedażowych. W przypadku sklepów warto zainwestować budżet w profesjonalistę. Taka osoba dysponuje niezbędnym sprzętem, ma dostęp do studio, a do tego zna wszystkie techniki i sztuczki, które sprawiają, że zdjęcia wyglądają realistycznie, ukazują wszystkie najważniejsze cechy produktu, a także oddziałują na wyobraźnię.
Tacy specjaliści dostępni są w większych polskich miastach i są coraz częściej poszukiwani. Nie ma się zresztą czemu dziwić - dzięki nim sprzedaż rośnie, bo przecież klienci kupują oczami. Dobrej jakości zdjęcia produktowe są często dużo ważniejsze od samych opisów produktów.
Słowa kluczowe:fotografia produktowa warszawa,